Kesian kakak ku di pagi raya

Assalammualaikum. Hah buncit ke perut anda semua? Amboi raya takboleh nak sakan lagi nooo. Bawak beringatlah yang kita ni raya sehari je. Melampau batas sawah padi huma pulak kau eh nak beli baju 30 pasang. Karang jangan aku pasang pasang kat tingkap buat langsir kanggg. Tahulah baju kite dua pasang je kan kan. Tapi takpe! Tak kisah pun. Janji pakai baju cukup kain.



//Saya rasa anggun lawa ayu menarik tertarik tertolak ku memang bukan roti bom lah pakai baju kurung. Nak beli lagi nak beli lagi nak beli lagi! Nanti jumpa mak mertua pakai kain batik je lah. Lagi anggun kot.




Jangan tengok! Saya tengah simpan duit raya. Takut karang kena ragut. Nasib baik tak pakai beg macam kakak. *lap hinguih*




Nampaknya tahun ni tak jumpa boyfriend raya yang saya idam idamkan  Saya cari sorang je, tuuu dekat rumah nenek sedara. Dia takde pulak. Tapi.. haa aambik kau. Tiga sekaligus ada. Pilih je mana berkenan.


Tapi muka sorang sorang dah macam "Muka awak garang macam singa. Taknak lah" Fine fine fine T.T Haha over pulak dah bf raya. Buat cuci cuci mata je pun.
    
"Macam ni lah ghupe nya kakak saya bila tak jumpa lelaki comel waktu raya. Saya? Saya dah jumpa baby comel raya saya. Ni buat lakonan semula je haa. Imagine lah macam mana frustnya kakak saya tu"



Akhir sekali... gambar si abang yang petah bercakap dan membebel taktahu ikut genetik siapa. Budak ni sekali dah dapat kamera kat tangan dia, memang tunggu musang berjanggut lah kot baru dapat balik kamera tu.

Dia akan bagi balik kamera tu atas beberapa sebab;

"Tsk, battery dah habis atau kamera rosak? Nah lah ambik balik kamera! Kamera murah!"
"Saya ada seminar dekat luar daerah. Ke tepi ke tepi!"
"Takde pun muka saya dlm camera ni. TAKBOLEH JADI. Nak letak kat twitter jugak!"

(Dialog rekaan semata-mata. Manalah kita tahu apa dalam hati manusia kan)
Umur baru 4 tahun, tapi gambar yang dia captured ada jugak yang lawa. Heh.
"Dah konpius nak pose macam mana. Haih saya rasa macam retis sudah"


Ada orang tu gelak pasal jerawat dan parut jerawat saya. Lagi lagi bila dapat tahu saya nak mencari bf sraya. Heh dia belum tengok lagi muka saya lepas dah apply satu produk ni. Takpe kawan kawan. Kita tengok next entry, insyaAllah. HAHA baru tergugat iman nanti!

Comments

  1. ckp pasal produk, alya pn baru smlm try satu produk ny. cecey~ jerawat dh makin hilang, bekas jerawat pun dah nak hilang. weee

    ReplyDelete
  2. amboi beraya sakan nampak. buat2 lah sit up ek lepas ni. haha

    ReplyDelete
  3. Tak sakan sangat lah kot. HAHA takmo buat sit up!

    ReplyDelete
  4. nak tau gak produk ape...
    ccte2..
    ngeee.....
    ad mslh jrwt ni,sdih2...
    msti orng trkjut nnti..
    weee

    ReplyDelete

Post a Comment

Comment helok sikit.

Popular posts from this blog

Sekeping kad biru (UPDATE)

Heart-Shaped Lempeng. Awak ada?